Μουσικοπαιδαγωγικό βιωματικό σεμινάριο

Η μουσική είναι μια πανανθρώπινη και πανάρχαια γλώσσα, ένας σημαντικός τρόπος έκφρασης των ανθρωπίνων σκέψεων και συναισθημάτων. Οι αρχαίοι Έλληνες από νωρίς είχαν κατανοήσει το σπουδαίο ρόλο της μουσικής στη ζωή του ανθρώπου και είχαν αντιληφθεί ότι η διδασκαλία της προσέφερε στα παιδιά τους ψυχαγωγία, σωστή διαγωγή και αισθητική καλλιέργεια, επιδρούσε καταλυτικά στο ήθος και στη διαμόρφωση του χαρακτήρα τους και συνάμα επιδρούσε θεραπευτικά.  Ο Πλάτωνας, ο Αριστοτέλης, ο Πυθαγόρας, αλλά και ο Ιπποκράτης μελέτησαν συστηματικά την επίδραση της μουσικής και έθεσαν τις βάσεις αξιοποίησαν στο έπακρον τη μουσική. Ακόμη παλαιότερα η μουσική είχε σημαντική θέση τόσο στη δημόσια όσο και στην ιδιωτική ζωή των αρχαίων πολιτισμών όπως των Αιγυπτίων, των λαών της Μεσοποταμίας, των Ισραηλιτών, των Ινδών, των Κινέζων. 
Στην σύγχρονη εποχή διάφοροι τομείς, όπως η νευροεπιστήμη, η φιλοσοφία, η ειδική αγωγή και η μουσικοθεραπεία, μελετούν την επίδραση της μουσικής πάνω στον άνθρωπο, ήδη από την εμβρυική ηλικία και αργότερα στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.  Για παράδειγμα ψυχαναλυτές, όπως η Dolto  και ο Winnicott, αναφέρουν συχνά τον ρόλο της μουσικής στην οργάνωση της ψυχικής δομής ενός ατόμου.  Επιπλέον, μέσα από έρευνες,  νευροφυσιολόγοι απέδειξαν πως η μουσική παιδεία συμβάλλει στην ανάπτυξη της νοημοσύνης και στις κοινωνικές δεξιότητες των ανθρώπων, όπως για παράδειγμα την επικοινωνία και την αυτοεκτίμηση.  Άλλες έρευνες έδειξαν ότι μέσω της μουσικής διδασκαλίας μπορούν να βελτιωθούν ορισμένες γνωστικές δεξιότητες όπως της ανάγνωσης και της γραφής, προφορικές και λεκτικές ικανότητες και της κριτικής σκέψης και λογικής.
Το παρόν σεμινάριο είναι εισαγωγικό και έχει διττό σκοπό. Από τη μια να εξοικειώσει τους συμμετέχοντες με τρόπους που μπορούν αξιοποιήσουν τη μουσική σε προγράμματα ανάπτυξης προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας και από την άλλη να κατανοήσουν τα πλεονεκτήματα εφαρμογής ολοκληρωμένων βιωματικών προγραμμάτων σε σχέση με την ευκαιριακή εφαρμογή μεμονωμένων ασκήσεων.  
Το σεμινάριο είναι μέρος του εκπαιδευτικού υλικού «Ακούω, Παίζω, Αισθάνομαι». Με την ολοκλήρωσή του, όσοι επιθυμούν να αποκτήσουν το εκπαιδευτικό υλικό, παρέχεται η δυνατότητα συμμετοχής σε επιμορφωτικό πρόγραμμα διάρκειας 10 ωρών (5 δίωρες συναντήσεις) και εποπτεία - υποστήριξη για όσους επιθυμούν να το εφαρμόσουν.
Τόσο το σεμινάριο όσο και το εκπαιδευτικό υλικό είναι σχεδιασμένα προσεκτικά από επιστήμονες με μεγάλη εμπειρία στον τομέα των βιωματικών προγραμμάτων προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.

➤ Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 25 άτομα

➤ Δήλωση συμμετοχής : έως  25 Σεπτεμβρίου 2017. Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του σεμιναρίου θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα του σεμιναρίου πατήστε ΕΔΩ ή επικοινωνήστε στο 6982 198352

Για να δηλώσετε συμμετοχή πατήστε ΕΔΩ.

Σημείωση : Ο 1ος κύκλος πραγματοποιήθηκε στις 30/9 - 1/10.  Φωτογραφικό υλικό ΕΔΩ.

                   Ο 2ος κύκλος που θα πραγματοποιηθεί στις 7-8/10.

                   Ο 3ος κύκλο που θα πραγματοποιηθεί στις 14-15/10.